László Fehér (1953-) - black vase, 2007, screen print, signed, e.A. Marked Vii/x


350.000 HUF 985.22 USD

Local pickup
Item details
Listed: March 04, 2024
Item code: 4887331
Views: 551
Watchers: 9
Offers: 6 offers
Seller

kovcstams (16)  
BUDAPEST

Verified user

Positive feedback: 100%
Last login: Today, 07:02
Member since: October 31, 2019
Why do buyers choose Galeria Savaria?
Learn more about the actions to make our online marketplace more secure and convenient. Details
Seller set the originality of the item as unknown. If you see an artist's name in the listing, please note that the seller does not guarantee that the item is an original.
Subject:people
Technique:other
Style:modern
Painting surface:paper
Largest size:medium (up to 80 cm)
Signature:signed
Condition:flawless
Originality:unknown

Fehér László (1953-): Fekete váza, 2007

Szignózott szitanyomat, E.A. VII/X jelzéssel

Mérete: 70x70 cm

Nincs keretezve, átvétel csak személyesen

Fehér László (Székesfehérvár, 1953. március 17. –) Kossuth-díjas magyar festő. A hiperrealizmus egyik jeles képviselője.

Fehér László 1953. március 17-én született Székesfehérváron Fehér József és Takács Mária gyermekeként.

Főiskolai tanulmányait a budapesti Képzőművészeti Főiskolán végezte 1971–1976 között, ahol jeles mestereknél tanult, Szentiványi Lajosnál és Kokas Ignácnál.

1974 óta kiállító művész. 1978–1981 között Derkovits Gyula képzőművészeti ösztöndíjban részesült. 1982-ben a Kortárs művészet Magyarországon című vándorkiállítás egyik kiállító művésze volt, Franciaország négy nagy városában mutatkoztak be. 1986-ban a Római Magyar Akadémián működött ösztöndíjasként, még ebben az évben az Eklektika, 1987-ben az Új szenzibilitás című kiállításokon vett részt.

Tagja volt a Magyar Művészeti Akadémiának, de 2012. december 12-én a művészi élet szabadságának megsértése elleni tiltakozásul kilépett onnan.[1][2]

Munkássága

Képeinek állandó témája "az idő formája, az időn át látott tér,"[3] az ember helye az időben, az emberek egymáshoz való viszonya. Erről árulkodik 1974-1976-ban festett Önarcképe, amelyet saját családi fotói alapján készített, s az általa meg nem élt időt fekete sávokban jelenítette meg. Korai alkotói korszakában fotó-naturalista szürke képeket (Földalatti, 1976; Dég 1960, 1978) festett.

Az 1980-as évekhez közeledve képei, például Életkép (1979), kiszínesedtek. Az 1980-as évek elején képein nyugtalan ecsetvonások jelentkeztek, amelyekkel a zsidó életérzést juttatta kifejezésre (Diaszpóra, 1982; Ünnep I-IV.,1983). 1985-től szürrealisztikus, misztikus és hűvösen távolságtartó képeket festett és egy képen belül csak egyetlen színt használt, kék, piros, zöld, lila korszakai következtek egymás után (Napimádó, 1985; Misztikus táj, 1986; Zöld lépcső, 1987).

Majd elbeszélő jellegűvé vált festészete, az ezredfordulóig kontúrrajzos alakok jelentek meg képein, amelyek testetlenségük révén téren és időn kívül mozogtak. 1988-tól a sárga, a fekete és a fehér szín dominált festészetében (Balkon, 1988), de közben bejött a rózsaszín és az ezüst is (Szobor, I-II., 1989). 1991-től egy ideig csak fekete-fehér képeket festett (Búgócsiga, 1991; Ima, 1992). Az ezredforduló felé közeledve újra visszatért a fotó-realista, azaz a hiperrealizmus körébe sorolható stílushoz, családtagjait, barátait festette életnagyságúnál nagyobb portrékon. Európában számos helyütt egyéni kiállításokon mutatta be ezen alkotásait, díjakat nyert velük.

Festészete állandó megújulási képességet mutat. Egyik 2010-es kiállításán szereplő képei a memento mori (=Emlékezz a halálra/készülj a halálra) témát vetítik elénk. „Memento mori: az európai művészet egyik nagy témája ez, a rómaiak óta. Fehér László ennek hagyományát folytatja; a halál témájával viaskodik, anélkül, hogy ennek bármilyen melodrámai vagy szentimentális felhangot adna.”

Payment options

Cash

Shipping options

Shipping from: Hungary
Processing time: 1-2 workdays
Local pickup Budapest VII.

Others searched for these